НИР

Р Е З Ю М Е

Накатаев Мамадалы Алтымышевич

Тел.(моб., ватсап):(+996)778188524 nakataev1964@gmail.com

А.А.Т.

Накатаев Мамадалы Алтымышевич

Туулган куну

жана жери.

03.06.1964. Чаткал району Жалалабад областы

Улуту

кыргыз

Билими

жогорку, ФПИРЯЛ 1982-1989г.; адистиги.: «орус тили жана адабияты мугалими»;

ОшМУ 2003 адистиги: « Психолог».

Иштеген жери

Ош Мамлекеттик Университети

Ээлеген кызматы

Факултеттер аралык «жалпы психология» кафедрасынын ага

окутуучусу

Стажы

Жалпы 38 жыл., педагогикалык 38 жыл.

Тил билуу

Кыргызча, орусча, казакча, узбекче, англисче словардын

жардамы менен

Илимий эмгектери

14 макала, психология боюнча 2 окуу усулдук колдонмо.

сыйлыгы

ОШ МУнун ардак грамотасы,профсоюз кошунунун билим беруунун отличниги Медалы; 2018 жыл. Премьер министрден ыразычылык кат.

Личносттук сапаттары

Пунктуальдуу, коллективде эркин иш алып барат, созмор, жоопкерчиликтуу, коммуникабелдуу, активдуу

Эмгек ишмердуулугу

1981 1982г.г.- пионервожатый Каныш – Кыя орто мектеби.Чаткал району, Жалалабад областы; 1982 – 1989 г.г.-студент ФПИРЯЛ;

1983 – 1985г.г.- советтик армиянын катарында кызмат отогон; 1989 - -1996 г.г. –Каныш Кыя орто мектебинин орус тили жана адабияты мугалими;

1996 – 1997 г.г.- Навои ат. Орто мектептин орус тили жана адабияты мугалими Ош шаары;

с1997 ж. баштап ОШ МУнун «жалпы психология» кафедрасынын ага окутуучусу.

«Психология» предметине Аннотация

Курстун негизги максаты: бул «Психология» илими студенттердин психологиялык компетенттуулугунун денгээлин жогорулатуу, адамдын инсандык муноздомолоруно бирдиктуу коз карашты калыптандыруу, чеберчиликтин ийгилигинин жана алардын билим беруу жана кесиптик ишмердуулугунун, окуу кондумдорунун, маданияттын онугушунун фактору акыл эс, оз алдынча билим беруу, адамдын жана коомдун психологиялык мунозун билууго негизделген чечимдерди натыйжалуу кабыл алуу мумкунчулугу.


Кыргыз Республикасынын билим берүү жана илим министрлиги

Ош мамлекеттик университети Жалпы психология кафедрасы

БЕКИТИЛДИ МАКУЛДАШЫЛДЫ

кафедранын № кенешмесинде Тамбият таануу туризм жана агрардык

технология факультетинин

бекитилди, прот. №

« » 2022-ж. усулдук кеңешинин төрайымы каф.баш. Кошонова С.Ш. Зулушева А.

ЖАЛПЫ ПСИХОЛОГИЯ

дисциплинасы боюнча

Тамбият таануу, туризм жана агрардык технология”

(академиялык даражасы бакалавр) багытында окуган студенттер үчүн СТУДЕНТТЕРДИ ОКУТУУНУН ПРОГРАММАСЫ

(Syllabus)

Окутуунун формасы: күндүзгү

Бардык кредиттер – 2, 1- курс, 2-семестр.

Жалпы саат – 60 саат, анын ичинен: аудиториялык – 30 с (лекция – 12с, семинар саб. – 18 с.);

СӨАИ–30 саат.

Аралык текшерүүлөрдүн саны (АТ) – 2, зачет –2 семестр

Окутуучу жөнүндө маалымат: Накатаев М.А. “Жалпы психология” кафедрасынын ага окутуучусу.

Стажы: 38, 1993-жылы ФПИРЯЛдын филология адистигин жана 2003-жылы Ош МУнун психология адистигин бүтүргөн.

Жумушчу орду: ОшМУнун жалпы психология кафедрасы, Филфак. 206-аудит.

Уюлдук телефону: 0778188524.

2022-2023-окуу жылы үчүн

Ош – 2022


1 Курстун максаты

Курстун негизги максаты адамдын ички дүйнөсүн таанып билүүнүн ыкмаларын, механизмдерин жана личносттун психологиялык өнүгүү өзгөчөлүктөрүнүн негизги мыйзам ченемдерин үйрөтөт, студентттерди коомдук ишмердиктин психологиялык мазмуну жана анын ролу жөнүндөгү заманбап түшүнүктөрүнө ээ кылат, азыркы коомдогу татаал психологиялык проблемаларды чечүүдө анализ жүргүзө алат, жана өзүн-өзү өркүндөтүүсүнө шарт түзөт.

2. Окутуунун жыйынтыгы (ОЖ) жана «Жалпы психология» предметин окутуу процессинде студенттин компетенттүүлүгүн калыптандыруу.

Дисциплинаны өздөштүрүү процессинде студент окутуунун кийинки жыйынтыгына (ОЖ) жетишет жана төмөндөгүдөй компетенттүүлүккө ээ болот.

ОЖ-4

КомпетенцияларОП

Формулировка ОЖд

ОЖ-4

Психологиялык жана педагогикалык билимдердин кесиптпк, турмуштук маселелерди чечуудо пайдалана алат.

. ИК-4 педагогикалык процесстин бардык субъекттеринин личносттор аралык

позитивдуу жана конструктивдуу мамилелерин уюштурууга катышууга жондомдуу, башкаруучулук чечимдерди кабыл алууга жондомдуу.

Билет жана түшүнөт:

Окуучуларды жаныча окутуунун жолдорун, техникасын, методикасын жана ыкмаларын о.э. окуучуларды кесипке багыт берууго шарттарды тузуунун жолдорун ..

Жасай алат:

- инсандардагы психикалык процесстердин өнүгүсүүнүн канчалык деңгээлде бар экендигине анализ жүргүзө алат.)

Ээлик кылат:

Инсандар аралык мамиленин өнүгүүсүнө таасирин тийгизүүгө, психологиялык изилдөөлөрдү жүргүзүү көндүмдөрүнө ээлик кылат.

ПК-1 кесиптик милдеттерди чечүү максатында психологиялык- педагогикалык компетенттүүлүктөрдү колдонууга даяр жана кесиптик ишмердүүлүктө психологиялык изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын колдонууга жондомдуу.

Билет жана түшүнөт:

Психология илиминин негизги теорияларын, концепцияларын, методдорун жана принциптерин.

Жасай алат: Психология илиминин негизги теорияларына, концепцияларына, методдоруна анализди жасай алат жана практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Ээлик кылат: 1.Кесиптик иш аракетинде психологиялык билимдерди, методдорду колдонууга ээлик кылат.

2. Кесиптик иш аракетинде психологиялык изилдөөлөрдүн


жыйынтыктарын колдонуу

жөндөмдүүлүгүнө ээ болот.

CЛК-3

Уйронуучулорду окутуу жана онуктуруу учун, ар турдуу курактагы уйронуучулордо сергек жашоо образынын, жаратылышты коргоонун, энергиялык сактоонун, жаратылышты уномдуу пайдалануунун жана климаттын озгорушуно адаптациялануунун кондумдорун калыптандыруу учун коопсуз (психологиялык, социалдык жанафизикалык) билим беруу чойросун тузууго жондомдуу.

Билет жана түшүнөт:

Окуучуларды талапка ылайык окутуу жана онуктуруу учун баалоонун натыйжаларын уйронууну

Жасай алат:: Личносттор аралык мамиленин негизинде жаратылышты коргоого, климаттын өзгөрүшүнө карата адаптацияланууга үйрөнүүчүлөрдү окутуу жана өнүктүрүү үчүн, сергек жашоо образын жарата алат.

Көндүмүнө ээ.

1. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда психологиялык билимдерди колдонууга даяр.

2. Чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонуу жөндөмдүнө ээ болот.

3. Дисциплинанын НББПдагы орду: Психология дисциплинасы кесиптик дисциплиналар циклынын 550100 “Табият таануу жана география” факултетинин табигый илимий билим

берүү багытынын тармагындагы бакалаврларды теориялык жана практикалык жактан даярдоону камсыз кылуучу базалык бөлүгүнө кирет (Б3).

1. Пререквизиттер ( мурдагы билимдер):

Психология курсун өздөштүрүү үчүн студенттер психологиялык кубулуштар, алардын калыптануусунун мыйзам ченемдүүлүктөрү жөнүндөгү түшүнүктөргө ээ болуусу керек, б.а. орто мектепте окутулуучу «Жалпы биология», «Коом таануу» дисциплиналарынын программасындагы окуу материалдарын билүүсү зарыл.

2. Постреквизиттер (кийинки билимдер):

Психология дисциплинасын өздөштүрүүдө калыптандырылган билимдер, билгичтиктер жана көндүмдөр “Педагогика”, “Табият таануу жана география” предметин үйрөнүүдө жана педагогикалык практиканын бардык түрлөрүн өтөөдө колдонулат жана өркүндөтүлөт.

4. Дисциплинанын технологиялык картасы

Модули

Ауди- тория лык

СРС

Лекция

Семинар

СРС

РК

ЖТ

Баллы

Саат

балл

саат

балл

саа т

балл


I

13

15

5

4,5

8

5,31

15

10

10

30

II

17

15

7

4,9

10

5,31

15

9,6

10

30

ЖТ

40

40

Баары:

30 с

30 с

12с

9,4

18с

10,62

30с

19,6

20

40

100

5. Сабактардын түрлөрү боюнча сааттарды бөлүштүрүүнүн тематикалык планы

Модулдук курс

Жалпы саат

Окутуунун формалары

Билим берүү техноло- гиялары

Баалоо каражат- тары

Темалар

Лекция

Практикал

ык

СӨАИ

I Модуль

1

Психологиянын предмети, милдеттери жана өнүгүү тарыхы.

5

1

1

3

ПЛ, Д, МЧ

Текш.с., тест.

2

Психология предметинин изилдөө методору

5

1

1

3

ЛПК, СК, Д

Текш.с., тест.

3

Психологиянын азыркы багыттары

5

1

1

3

ПЛ, Д , ЧТ

Текш.с., тест.

4

Личностун психологиясы. Ишмердүүлүктүн психологиясы

7

1

3

3

ПЛ, СК, Д,

Текш.с., тест.

5

Таануу процесстери. Көңүл буруу

6

1

2

3

ЛПК, Д, МЧ

Текш.с., тест.

1-аралык текшерүү (АТ) б-ча

28

5

8

15

l l - Модуль

6.

Кабыл алуу, Сезүү

5

1

4

ПЛ, МЧ, ЧТ,

Текш.с., тест.

7.

Эс

5

1

2

2

ПЛ, СК, Д

Текш.с., тест.

8.

Ойлоо , Кыялдануу.

4

1

1

2

ПЛ, СК, Д

Текш.с., тест.


9.

Эмоция жана сезим. Эрк.

7

2

2

3

ПЛ, МЧ, ЧТ,

Текш.с., тест.

10.

Темперамент, Мүнөз.

6

1

3

2

ЛПК, СК, Д

Текш.с., тест.

11.

Жөндөмдүүлүк.

5

1

2

2

ПЛ, МЧ, ЧТ

Текш.с., тест.

2-аралык текшерүү (АТ)

32

7

10

15

Жалпы жыйынтыгы

60

12

18

30

1. ПЛ - Проблемалуу лекция

2. ЛПК - Лекция–пресс-конференция

3. СК - Сабак–конференция

4. Д – Дебаттар

5. МЧ – Мээге чабуул

6. ЧТ – чакан топто иштөө

6. Студенттердин өз алдынча иштөөлөрү (СӨАИ)

Сабактын темалары

Ком- пет.

СӨИ тапшырма

Сааты

1-модуль

1

Психологиянын предмети, милдеттери жана структурасы

ПК-1

Тиешелүү адабияттарды окуп чыгуу, конспектилөө

3 с

2

Аң сезим психиканын өнүгүүсүнүн эң жогорку формасы катары

ПК-1

Тиешелүү адабияттарды окуп чыгуу, конспектилөө

3 с

3

Личность жана анын структурасы

СЛК-3

Окуучулардын инсандык сапаттарын изилдөө

2 с

4

Көңүл буруу

ПК-1

Окуучулардын көнүл буруусун изилдөө

2 с

5

Сезүү жана кабыл алуу

ПК-1

Окуучулардын кабыл алуусун изилдөө

3 с

6

Эс

ПК-1

Окуучулардын эске сактоо өзгөчөлүктөрүн изилдөө

2 с

1-модулдун жыйынтыгы:

6 тема

15 с

2-модуль

7

Ойлоо

ПК-1

Окуучулардын ойлоо өзгөчөлүктөрүн изилдөө

3 с


7. Дисциплинанын окуу-методикалык жана маалыматтык камсыздалышы

а) Негизги адабияттар:

1. Маклаков А.Г. Общая психология М., 2003.

2. Немов Р.С. Психология: Учебник. – В 3-х Т. – М.,1999.

3. Минбаев К. Адамдын психологиясы Ош-2000.

4. Слободчиков В.И. Исаев Е.И. Психология человека. М., 1995.

б) Кошумча адабияттар:

5. Петровский А. Основы теоретической психологии: Учебн. пособие. – М.,1998.

6. Петровский А.В. Психология. М., 2000, 1гл.

7. Радугина А.А. Психология и педагогика, М-1998.

8. Рубинштейн Л.С. Основы общей психологии. М., 1998.

в) Интернет-ресурстар

http://biblio.narod.ru/gyrnal/vek/sod_vse_tabl.htm – Сайт «Век образования» http://www.alledu.ru/about – Портал «Все образование» http://elibrary.ru/defaultx.asp – Научная электронная библиотека http://www.ed.gov.ru – Официальный сайт Министерства образования и науки http://www.twirpx.com – Официальный сайт для студентов

8. Балл коюунун саясаты жана баа коюунун критерийлери

I- МОДУЛЬ

1. Лекцияга катышуу 5 саат (1,77+1,33+1,33) =4,44 балл.

2. Прак. сем. сабак. 8 саат (1,77 х 3) = 5,31 балл.

3. СРС 15 саат (1,77+1,4+1,77+1,77+1,77+1,77) = 10,25

4. Тест 10 балл.

Биринчи модуль боюнча жыйынтык 30 балл.

II- МОДУЛЬ

1. Лекцияга катышуу 7 саат (1,77+1,77+1,33) =4,87 балл.

2. Прак. сем. сабак. 10 саат (1,77 х 3) = 5,31 балл.

3. СРС 15 саат (1,77+1,77+1,77+1,77+1,33+1,33) = 9,75

4. Тест 10 балл.

5. Кошумча балл 0,07.

Экинчи модуль боюнча жыйынтык 30 балл.

I-II модулдун жыйынтыгы 60 балл. Экзамен 40 балл. Бардыгы 100 балл.