История

Кыргыз тили – кыргыз элинин улуттук тили, улуттук мадиятынын формы, Кыргызская Республикасын мамлекеттик тили болуп саналат. Улуу жазуучубуз Ч. Айтматов: «Тил – улуттун кубанса кубанысы, кайгырса кайгысы жана акыл – эси. Тилсиз улут болбойт», - деп баса белгилеген. калыптандырууда анын ой жүгүртүүсүн өстүрүүдө эне тилинин ролу зор.

Башталгыч билим берүүнүн тилдеринин, адабиятынын теории жана методасы кафедрасы 1978 – жылы башталгыч билим берүүнүн методасы кафедрасын базында негизделген. Кафедраны алгач филологии или доктора наук, профессор М.Сулайманов (1978-1987), 1987-1992-жылдарда филология илимдеринин кандидаты, доцент С.Гапаров, 1992-2001-жылдарда филология илимдеринин кандидаты, доцент А.Жалилов, 2001-2006-жылдары филология илимдеринин кандидаты, доцент Г.Т.Жамгырчиева, 2007-2012-жылдары кафедраны филология или кандидаты, доцент Ч.А.Гапарова жетектеген. Кафедраны окуу-усулдук, кадрдык жана материалдык-техникалык жактан калыптоодо аталган жетекчилердин эмгеги зор.

2012-2020-жылдары кафедраны филилогии или мдеринин кандидаты, доцент Т.К. Тойчуев жетектеген. 2020-жылдын март айынан баштап 2023-жылдын апрель айына чейин кафедраны филологии или кандидаты, доцент, М.Т.Мамутов жетектеген.

Азырки учурда кафедраны филологии или мдеринин кандидаты, доцент Г.Т.Жеенбаев жетектөөдө.

Кафедрада ар кайсы жылдарда доцент, СССРдин жана Кыргыз Республикасын

Эл агартуусунун мыктысы, белгилүү тилчи С.Гапаров, проф. М. Сулайманов, доцент А.Жалилов, педагог или кандидат в кандидаты Б.Эралиева, доцент Ж.Омукеева, Б.Абдирашитов, улук окутуучулар К.Акматов, С.Алимбеков, сыяктуу окумуштуулар, методистер эмгектенишкен.

Учурда кафедрада 19 окутуучу жана бир көмөкчү кызматкер эмгектенет. Алардын ичинен жетөө - илимдин кандидаты, үчөө - тажрыйбалуу улук окутуучулар, тогуз окутуучу жана окутуучу айкалыштыруулар.

Кафедрада окутулуучу дисциплиналар

Кафедранин окутуучулары тарабынан жогорку билимдүү башталгыч класстын мугалимдерин, мектепке чейинки мекемелердин тарбиячиларын даярдоодо зарыл болгон азыркы кыргыз, (орус) тилдери, тил илимине киришүү, балдар адабияты, мектепке чейнки курактагы балдардын кебин өстүрүү, манас таануу, эне тилин окутуунун методикасы, кыргыз тилинин практикуму, түшүндүрмөлүү окутуунун теории жана методасы, кеп өстүрүүнүн теории жана методасы, көркөм окуу практикуму менен, башталгыч класстарда дифференцияланган окутуу жана чыгарачыл жазуу, орус тили, орус адабияты, англис тили сыяктуу предметтер окутулировать.

Кафедрада төмөндөгүдөй секциялар иш жүргүзүшөт ;

*Башталгыч билим берүүнүн тилдеринин, адабиятынын теории жана методики;

* Орус тили жана аны башталгыч класстарда окутуунун методики;

*На английском языке есть сложные классические методики.

Кафедранин иш-аракеттеринин негизги багыттары

Кафедранин окутуучуларынын окуу - методалык иш-аракеттерин өркүндөтүү.

Студенттердин адистик чыгармачылык сапатын көтөрүү максатында окутуунун Жаы технологиисын пайдалануу. Студенттердин өз алдынча иштөөсүн калыптандырууга, өстүрүүгө жетишүү. Студенттердин арасында лингво-дидактикалык, өлкө таануу жана башка таалим – тарбиялык иштерди жүргүзүү.

Кафедранин илимий-изилдөө иштери

Кафедранин мүчөлөрү «Башталгыч билим берүүнүн тилдеринин жана адабиятын илимий-методикалык багыттары» деген жалпы теманын үстүндө изилдөө иштерин жүргүзүүдө.