1

РЕЗЮМЕ

МУРАТБАЕВ БАКТЫБЕК БАКАСОВИЧ педагогика, психология жана дене тарбия

факультетинин деканы

I

Туулган күнү, жылы жана жери: 03.07.1966. Ош обл., Өзгөн р-ну, Ийри-Суу айылы

Улуту: Кыргыз

Жарандыгы: Кыргыз Республикасы, паспорт №3369049

Үй дареги: Ош шаары, Мирсатов көчөсү 27 үй

Байланыш телефондору: 8 75 80, 0552 05 60 70, 0777 14 41 42

II

Билими: Жогорку, 1983-1987-жж. ОМПИнун педагогика факультетин, 1994-1996-жж. Ж.Баласагын атындагы КУУнин юридика факультетин бүтүргөн.

Илимий даражасы жана наамы: педагогика илимдеринин кандидаты, доцент

Кошумча билими: “Сапаттуу билим”, “Көп тилдүүлүк” программасынын алкагында билими өркүндөтүлгөн

Жалпы эмгек стажы: 38 жыл

ОшМУдагы эмгек стажы: 30 жыл

Иш-тажрыйбасы:

1987-1989-ж.ж. Өзгөн районуна караштуу №18-Ийри-Суу атындагы 8 жылдык мектебинин орус тили жана адабияты мугалими

1989-1991-ж.ж. А.С.Пушкин атындагы Жалал-Абад педагогикалык окуу жайынын окутуучусу

1992-ж. ОМПИнун ЭТФ кафедрасынын улук лаборанты

1991-ж. сентябрь ОшМУнун БББПП кафедрасынын окутуучусу

1997-1998-ж. Кыргызстан эл аралык университетинин Ош филиалынын административдик чарбалык бөлүмү боюнча директордун орун басары

1998-ж. Кыргызстан эл аралык университетинин Ош филиалынын кабыл алуу комиссиясынын жооптуу катчысы

1999-жылдан баштап ОшМУнун БББПП кафедрасынын окутуучусу, ага окутуучу, доценти

2006-ж. сентябрь ОшМУнун педагогика жана дене тарбия факультетинин деканынын сырттан окуу бөлүмү боюнча орун басары.

2012-ж. июлунан

баштап ОшМунун педагогика жана дене тарбия факультетинин деканы.

Сыйлыктары: МУКтун Оштогу филиалынын «Ардак грамотасы» (1998ж.)

ОшМУнун «Ардак грамоталары» (2008-ж., 2014-ж. )

Ош шаардык мэриясынын «Ардак грамотасы» (2008-ж.)

«Элге билим берүүнүн мыктысы» төш белгиси (2009-ж.)

КРнын президентинин ыраазычылык каты (2009-ж.)

Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн Ош облусундагы ыйгарым укуктуу өкүлүнүн “Ардак грамотасы” (2019-жыл)

Кыргыз Республикасынын Ош Жаңырыгы коомдук-саясий газетасынын “Жылдын мыктысы” номинасиясы менен 2015-2017 жылдары сыйланган.

Компьютердик билими: талапка ылайыктуу

Тил билүү деңгээли: кыргызча, орусча эркин сүйлөйт, англис тили (сөздүк аркылуу)

Өзгөчө сапаттары: жоопкерчиликтүү, өз кесибинин мыкты адиси

Үй-бүлөлүк абалы: Үй-бүлөлүү, 6 баланын атасы

КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИК асынын билим берүү жана илим МИНИСТР лиги

ОШ МАМЛЕКЕТТИК УНИВЕРСИТЕТИ

башталгыч, МЕКТЕПКЕ ЧЕЙИНКИ билим берүүнүн Педагогикасы жана психология

кафедрасы

БМЧББПП кафедрасынын 2020-жылдын 4-сентябрында

өткөрүлгөн №1 кенешмесинде

бекитилди. Каф. башчысы

п.и.к., доцент М. Бабаев __________2021-ж.

Багыты: 550700-башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана методикасы (бакалавр)

БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ЖАНА ПЕДАГОГИКАЛЫК ОЙЛОРДУН ТАРЫХЫ ДИСЦИПЛИНАСЫ БОЮНЧА

Студенттерди окутуу программасы

(Силлабус )

Окутуунун формасы: күндүзгү бөлүм.

Кредиттин көлөмү- 4 кредит

Жалпы саат- 120 саат. Анын ичинен: 60 саат аудиториялык (лекция-30 саат, семинардык - 30 саат ), СӨАИ- 60 саат.

Аралык текшерүүлөрдүн саны (АТ) -2, экзамен 2-семестр.

Муратбаев Бактыбек Бакасович – башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана психологиясы кафедрасынын доценти.

Стажы - 34 жыл. Билими – жогорку, ОшПИнин педагогика факультетин 1987-жылы бүтүргѳн.

Ош МУнун педагогика жана дене тарбия факультетинин имараты.

А.Масалиев кең кѳчѳсү - 35, 100-каана

Моб. телефону: 0552 056070, 0777 14 41 42

1. Түшүндүрмө кат.

“Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы” предмети окуу планынын негизинде 1-курста (Бакалавр багыты үчүн) негизги предмет катары окутулат.

2. Дисциплинаны окутуунун максаты жана милдеттери

Предметтин максаты:

Студенттердин тарыхый-педагогикалык билимин, билим маданиятына болгон кѳз карашын, педагогикалык реалдуулукка карата илимий ой жүгүртүүсүн, обьективдүү түшүнүгүн, педагогикалык кесиптин баалуу негизин, кесиптик компетенцияларын жана жалпы маданий ѳнүгүүнүн негиздерин маалыматтык функцияда жайылтуусун калыптандыруу.

Предметтин милдети:

1 . Студенттерге тарыхый-педагогикалык, теориялык-методикалык, практикалык багытты, социалдык, гуманисттик, маалыматтык багытты жана жалпы маданий компетенциялардын негизги ѳнүгүшүн билдирүү.

2. Тарыхый-педагогикалык билимди системалуу колдонууга, кесиптик милдеттерди сапаттуу жана жоопкерчиликтүү аткарууга, кесиптин социалдык маанилүүлүгүн түшүнүүгѳ, жалпы кесиптик компетенцияны калыптандырууга жардам берүү.

НББПиын компетеициясыныи коду жана анын формулировкасы

Дисциплинанын ОН-н коду жана анын формулировкасы

ИК-5

Маалыматты анализдөөнү жана жалпылоону, максатты койгонду жана анын жетишкендиктерин тандоо жолдорун кабыл алууга жөндөмдүү;

Билет: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгуунун педагогикалык мыйзам ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын структуралык элементтерин

Жасай алат: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгуунун көп кырдуу педагогикалык концепцияларына, практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда психологиялык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.

2. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга жөндөмдүү.

слк-з

Үйрөнүүчүлөрдү окутуу жана өнүктүрүү үчүн, ар түрдүү курактагы үйрөнүүчүлөрдө сергек жашоо образышын, жаратылышты коргоонун, энергияны сактоонун, жаратылышты үнөмдүү пайдалануунун жана климаттын өзгөрүшүнө адаптациялануунун көндүмдөрүн калыптандыруу үчүн коопсуз(психологиялык, социалдык жана физикалык) билим берүү чөйрөсүн түзүүгө жөндөмдүү;

Билет: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун жана башкаруунун психологиялык концепцияларын, мыйзам ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын структуралык элементтерин

Жасай алат: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун жана башкаруунун көп кырдуу психологиялык концепцияларына, практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда педагогикалык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.

2. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга жөндөмдүү.

ПК-1

Кесиптик маселелерди чечүү үчүн

психологиялык-педагогикалык

компетенттүүлүктөрдү колдонууга даяр жана кесиптик ишмердүүлүгүндө педагогикалык

изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын

колдонууга жөндөмдүү;

Билет: Педагогика илиминин негизги теорияларын, , категорияларын, методдорун жана принциптерин.

Жасай алат: Педагогика илиминин негизги теорияларына, категорияларына, методдоруна анализди жасай алат жана практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык билимдерди, методдорду колдонууга жөндөмдүү.

2. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын колдонууга жөндөмдүү.

3. Дисциплинаны өздөштүрүүнүн деңгээлине жараша талаптар

«Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» дисциплинасын өздөштүргөндөн кийин студент төмөндөгүдөй компетенцияларга ээ болот.

социалдык-инсандык жана жалпы маданий компетенциялар (СИМК) :

- түрдүү билим берүү мекемелеринин деңгээлинде инсандар аралык толеранттуу жана кесиптик мамилелерди түзүүгө жөндөмдүү (СИМК-5).

б) кесиптик компетенциялар(КК):

-өзүнүн болочок кесибинин соиалдык жактан маанилүүлүгүн аңдап-сезет, кесиптик ишмердүүлүктү жүргүзүүгө карата мотивацияга ээ (КК-1);

- өзүнүн кесиптик ишмердүүлүгүнүн натыжйасы үчүн жооптуу болууга жөндөмдүү (КК-4);

4. Күтүлүүчү натыйжалар:

- Маалыматты жыйноо, анализдөө жана билимдин рационалдык жана иррационалдык мүнөзүн, жазма, оозеки жана материалдык булактарын (артефактылар) жана аларды оозеки, жазуу жүзүндө тариздөөнү, билимдердин түрдүү тармагындагы маалыматты эсепке алуу менен интерпретациялоо көндүмдөрүнө ээ болот.

- Туруктуу өнүгүүгө жана билим алууга жөндөмдүү.

- Ишмердүүлүктү этикалык баалуулуктарга ылайык жүргүзөт.

- Жаңы кырдаалды жана анын натыйжаларын баалоого, ага ылайыкташууга жөндөмдүү.

- Изилдөө (жетектөө астында) маселелерин чечүү үчүн маалыматтын маанилүүлүгүн баалоого жөндөмдүү.

- Көп маданияттуу коомдогу мамилелерди жөнгө салуучу этикалык жана укуктук нормаларды сактайт.

- Кесиптик ишмердүүлүктү укуктук талаада ишке ашырууга даяр.

- Жумушка болгон жөндөмдүүлүктү оптималдаштыруу жана саламаттыкты сактоо үчүн дене тарбия маданиятынын каражаттарын пайдаланууга жөндөмдүү.

- Кесиптик ишмердүүлүгүндө мамлекеттик тилде натыйжалуу карым-катыш жүргүзүүгө жөндөмдүү.

- Окутуу тилинин бардык функционалдык стилдерин билет.

- Кесиптик милдеттерди чечүүгө байланышкан темалар боюнча оозеки жана формасында ойлорун туюндура билет.

- Социалдык-маданий чөйрөдө коммуникациялык өз ара аракеттешүүдө чет тилин билет.

- Өнөктөш инсан аралык мамилелерди түзүүгө жөндөмдүү.

- Түрдүү функцияларды аткаруу менен командада натыйжалуу иштей алат.

- Билим берүүдөгү лидерлик сапаттарын өркүндөтөт.

- Психологиялык-педагогикалык билимдерди кесиптик милдеттерди (жетектөө астында) пайдаланууга даяр.

- Кесиптик милдеттерди чечүү үчүн психологиялык кырдаалдарды божомолдоого жөндөмдүү.

- Окуп жаткандарды социалдаштыруу техникасы менен ыкмаларына ээ.

- Окуп жаткандардын өзүн өзү аныктоосу, анын ичинде кесиптик жактан аныктоосу үчүн шарт жаратуу жолдорун билет.

- Педагогикалык изилдөөнүн натыйжаларын кесиптик ишмердүүлүктө пайдаланууга жөндөмдүү.

- Класстын, тайпанын деңгээлинде башкаруучулук чечимдерди кабыл алууга, аларды негиздөөгө жана баалоого жөндөмдүү.

- Класстын, тайпанын деңгээлиндеги билим берүү процесси үчүн оптималдуу шарттарды жаратууга жөндөмдүү.

- Предметтер жаатында окутуунун оптималдуу методдорун тандоого жөндөмдүү.

- Методикалык проблемаларды чечүүгө байланышкан темалар боюнча ойлорун оозеки жана жазуу жүзүндө туюндурууну билет, кесиптештери жана башка кызыкдар тараптар конструктивдүү карым-катыш түзө алат.

- Предметти окутуунун сапатына жооп берет.

- Азыркы билимдер базасына ээ.

5. Дисциплинанын НББПдагы орду: “Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы” дисциплинасы кесиптик дисциплиналар циклынын 550700 «Башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана методикасы» багытынын тармагындагы бакалаврларды теориялык жана практикалык жактан даярдоону камсыз кылуучу базалык бөлүгүнө кирет (БЗ).

Мурдагы реквизиттер (билимдер).

«Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» курсун өздөштүрүү үчүн студенттер педагогикалык кесип жѳнүндѳ түшүнүккѳ ээ болуусу керек, б.а. жогорку окуу жайында окутулуучу «Педагогикалык кесипке киришүү» дисциплинасынын программасындагы окуу материалдарын билүү зарыл.

6. Кийинки реквизиттер (билимдер).

Студенттин тандап алган кесибине байланышкан тарыхый маалыматтар каралат, мисалы: педагогикалык кесиптин пайда болушу, дүйнѳлүк педагогикалык система, билим берүүгѳ жана тарбиялоого байланышкан педагогикалык идеялар, тарыхий личносттордун ишмердүүлүгү, учурдагы педагогикалык система каралат.

Курсту окутуу саясаты.

Бул курс бардык педагогикалык адистерди даярдоо үчүн окутулат жана студенттердин келечектеги кесибинин тарыхын жана алган педагогикалык билимин колдоно билүүгө үйрөтөт.

Окуу процесси модулдук-рейтингдик система боюнча уюштурулат, ал эми билимди баалоо AVN информациялык системасы менен жүргүзүлөт.

Мүмкүн болбогон аракеттер :

  • Плагиат (Интернеттен же башка бирөөдөн көчүрүп алуу);

Тапшырмаларды өз убагында аткарбоо.

1. Дисциплинанын технологиялык картасы

Баары

Ауд. саат

СӨИ

1-модул ( 30 б.)

2-модул ( 30 б.)

Жыйынт. текш. (40 б.)

Бардыгы

Ауд. саат

СӨИ

1-аралыктагы текш. (РК-1)

Ауд. саат

СӨИ

2-аралыктагы текш.(РК-2)

Лекция

Семинар

СӨИ

Жыйынтык-тоочу текш (ИК)

Лекция

Семинар

Лекция

Семинар

120

60

60

16с.

16 с.

30 с.

14 с.

14 с.

30 с.

Баллдар

15

10

5

30 б.

15

10

5

30 б.

15

15

10

40 б.

Модулдардын жыйынтыгы

К1=15+10+5=30 б.

К2=15+10+5=30 б.

К3=15+15+10=40 б.

100

2. Билим берүүнүн жана педагогикалык дисциплинасынан балл топтоонун картасы

1- Модуль

(30 б.)

2- Модуль (30 б.)

ЖТ

(40 б.)

ТК1

ТК2

ТКЗ

ТК1

ТК2

ТКЗ

РК2

лек

Сем

срс

л.

с.

срс

л.

с.

срс.

РК,

л.

с.

срс

л.

с.

срс

л.

с.

срс

0,7

3

3,5

0.7

2,5

3,5

0,6

2,5

3

10

0,7

3

3,5

0.7

2,5

3,

0,6

2,5

3

10

Баллы

76

76

66

10

76

66

76

10

40 б.

9. Дисциплинанын мазмуну.

9.1. «Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» предмети жөнүндө жалпы түшүнүк, анын максаты, милдеттери жана негизги түшүнүктөрү. Билим берүү жана тарбияга байланыштуу негизги философиялык агымдар.

Билимдин жана тарбиянын философиялык, тарыхый жана социалдык мааниси. Педагогика илими менен башка илимдердин байланышы. «Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» сабагынын предмети. Предметтин негизги түшүнүктѳрү. Сабактын негизги максаты жана милдеттери. Билимдин экономикалык, социалдык, маданий функциясы.

Учурдагы философиялык агымдар прагматизм, неопрагматизм, экзистенциализм, неопозитивизм, неотомизм, бихевиоризм ж.б. жѳнүндѳ маалымат. Билимге жана таалим-тарбияга байланыштуу философиялык агымдардын таасири.

9.2. Байыркы Чыгыш цивилизациялары шартындагы билим жана таалим-тарбия иштери. Байыркы Грециядагы жана Римдеги педагогика.

Байыркы Месопотомиядагы билим берүү, тарбияга байланышкан маалыматтар. Египеттеги мектеп жана таалим-тарбия иштери. Байыркы Ирандагы билим берүү иштери, ирандыктардын үй-бүлѳлүк тарбиясы. Байыркы Индиянын тарыхындагы билим берүү, тарбия иштери. Байыркы Кытайдагы педагогикалык идеялар жана мектептердеги тарбиялык иштер. Кытай ойчулу Конфуцийдин идеялары.

Байыркы Грециянын тарыхында ѳзгѳчѳ мааниге ээ болгон эки полисти – Афина жана Спартадагы балдарды тарбиялоо, билим берүү иштери. Афинанын мектептериндеги тарбия. Байыркы Грек философтору Сократ, Демокрит, Платон, Аристотелдин педагогикалык ойлору. Байыркы Римдеги ѳзгѳчѳлѳнгѳн үй-бүлѳ жана мектеп тарбиясы.

9.3. Орто кылымдагы Чыгыш философиясы жана таалим-тарбия.

Орто кылымда (VIII-IX) Чыгыш мусулман дүйнѳсүнүн маданий ѳнүгүүсү. Ислам дүйнѳсүндѳгү билим-тарбия берүү тажрыйбасы. Исламдык билим жана педагогикалык ойлор. Абу Али Ибн Сина (Авицена), Абу Хамид аль Газалинин алгачкы тарбия боюнча эмгектери. Чыгыш Ренессансы. Орто кылымдагы ойчулдар Бируни Абу Райхан, Кинди Абу Али, Насыр Хосров, Насир-ед-Дин Туси, Аль Фараби, Омар Хаям, Аль Харезми, Джафор Рудаки, Абулькасим Фирдоуси, Муслихиддин Саадинин педагогикалык ойлору. Кыргыздардын орто кылымдагы дүйнѳ таануусу. Жусуп Баласагындын, Махмуд Кашгаринин Чыгыш таалим-тарбиясына кошкон салымы. Заманчыл акындар Калыгул, Арстанбек, Молдо Кылыч ж.б. чыгармаларындагы философиялык жана педагогикалык кѳз караштар. Молдо Кылычтын педагогикалык ойлору.

9 .4. Европалык гуманисттик педагогика.

Орто кылымдагы окуу-тарбия иштери. Европалык маданияттын негизги белгилери жана педагогикалык салттары. Кайра жаралуу доорунда пайда болгон гуманизм идеясы. Алгачкы утописттер Т.Мор жана Т.Кампанелланын эмгектери. Италиялык монах Витторино де Фельтренин педагогикалык ишмердүүлүгү. Кайра жаралуу доорундагы гуманисттик педагогика жана Я.А.Коменский. Агартуучулук доорундагы гуманисттик педагогиканын ѳкүлдѳрү Дж.Локк, Ж.-Ж.Руссо, И.Г.Песталоцци, А.Дистервег.

9 .5. Россиянын педагогикасындагы гуманисттик салттардын калыптанышы. XX кылымдагы гуманисттик педагогика.

Россиядагы XVIII кылымдагы билим берүү жана мектеп жѳнүндѳгү педагогикалык ойлор. Россиянын билим тарыхын изилдеген П.Ф.Каптеревдин илимий кѳз карашы. М.В.Ломоносовдун, И.И.Бецкойдун, Н.И.Новиковдун, Владимир Федорович Одоевскийдин, В.Г.Белинскийдин, А.И.Герцендин, Н.К.Чернышевскийдин Л.Н.Толстойдун педагогика илиминин ѳнүгүшүнѳ кошкон салымы. Россиядагы илимий педагогиканын негиз салуучусу К.Д.Ушинский. XIX кылымдагы Россиядагы педагогиканын ѳнүгүшү. Петр Лесгафттын педагогикалык ишмердүүлүгү. А.С.Макаренко жана В.А.Сухомлинскийдин педагогикалык ишмердүүлүгү.

XX кылымдагы империалисттик философия жана педагогика. Реформатордук педагогика. Дж. Дьюинин чыгармаларындагы гуманисттик жана прагматисттик идеялар. Демократ жана гуманист педагог – Януш Корчак. XX кылымдагы батыш билим философтору: С.Френе, Р.Норти, И.Иллич, П.Фрейре жана К.Поппердин педагогикалык ойлору.

9 .6. Кыргызстандагы педагогикалык ойлордун жана билим берүү системасынын ѳнүгүшү.

Кыргызстандагы билим берүү, тарбия иштеринин калыптанышы анын тарыхый-маданий ѳсүп-ѳнүгүү кырдаалы, учурдагы билим саясаты, социалдык абалы жана билим системасы. Улуттук салттуу таалим-тарбия тажрыйбасы. Кыргызстандагы Совет бийлигине чейинки расмий таалим-тарбия иштери. Кыргыз Советтик Социалисттик Республикасындагы билим берүү иштери. Эгемендүү Кыргызстан шартындагы билим берүү системасы.

10. Лекциялык курстун тематикалык планы.

Лекциялык сабактардын бөлүмдөрүнүн

жана темаларынын аталыштары

Сааты

1-модул

1

1-тема. «Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» предмети жөнүндө жалпы түшүнүк, анын максаты, милдеттери жана негизги түшүнүктөрү. Билим берүү жана тарбияга байланыштуу негизги философиялык агымдар.

6

2

2-тема. Байыркы Чыгыш цивилизациялары шартындагы билим жана таалим-тарбия иштери. Байыркы Грециядагы жана Римдеги педагогика.

6

3

3-тема. Орто кылымдагы Чыгыш философиясы жана таалим-тарбия.

6

2-модул

1

4-тема. Европалык гуманисттик педагогика.

3

2

5-тема. Россиянын педагогикасындагы гуманисттик

салттардын калыптанышы. XX кылымдагы гуманисттик педагогика.

3

3

6-тема. Кыргызстандагы педагогикалык ойлордун жана билим берүү системасынын ѳнүгүшү.

6

30 саат

11. Семинардык сабактардын тематикалык планы.

Семинардык сабактардын бөлүмдөрүнүн

жана темаларынын аталыштары

Сааты

1-модул

1

«Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» предмети жөнүндө жалпы түшүнүк, анын максаты, милдеттери жана негизги түшүнүктөрү.

1. Билим жана тарбиянын философиялык, тарыхый жана социалдык мааниси;

2. «Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» илиминин негизги түшүнүктѳрү.

3. «Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы» предметинин максаты жана милдеттери;

2

2

Билим берүү жана тарбияга байланыштуу негизги философиялык агымдар.

1. Учурдагы философиялык агымдар жөнүндө түшүнүк;

2. Прагматизм;

3. Неопрагматизм;

4. Экзистенциализм;

5. Неопозитивизм;

6. Неотмоизм;

7. Бихевиоризм;

8. Билимге байланыштуу башка философиялык агымдар.

4

3

Байыркы Чыгыш цивилизациялары шартындагы билим жана таалим-тарбия иштери.

1. Байыркы Месопотомияда билим берүүнүн өсүп-өнүгүшү;

2. Байыркы Египеттеги мектеп жана таалим-тарбия;

3. Байыркы Ирандагы билим берүүнүн өнүгүшү;

4. Байыркы Индиянын тарбиясы жана мектеби;

5. Байыркы Кытайдагы педагогикалык ойлор жана мектеп иши.

2

4

Байыркы Грециядагы жана Римдеги педагогика.

1. Байыркы Спартадагы жана Афинадагы билим, тарбия системасы;

2. Байыркы Грек философторунун педагогикалык ойлору;

3. Байыркы Римдеги таалим-тарбия.

2

5

Орто кылымдагы Чыгыш философиясы жана таалим-тарбия.

1. Орто кылымдагы Чыгыш өлкөлөрүндөгү коомдук тарыхый абал;

2. Орто кылымдагы чыгыш энциклопедист-ойчулдарынын педагогикалык идеялары (Кинди, Аль-Фараби, Бируни, Ибн Сина, Туси, Омар Хаям, Низами ж.б);

3. Кыргыздардын орто кылымдагы философиялык дүйнө таануусу;

4. Жусуп Баласагындын таалим-тарбия жөнүндөгү көз караштары;

5. Махмуд Кашкаринин Чыгыш таалим-тарбиясына кошкон салымы;

6. Кыргыз акындарынын чыгармаларындагы философиялык жана педагогикалык көз караштар;

7. Молдо Кылыч Шамыркан уулунун педагогикалык ойлору.

4

2-модул

6

Европалык гуманисттик педагогика.

1. Орто кылымдагы окуу-тарбия иштери жөнүндө жалпы маалымат;

2. Кайра жаралуу доорундагы гуманисттик педагогика жана Я.А.Коменский;

3. Агартуучулук доорундагы гуманисттик педагогиканын өкүлдөрү – Дж.Локк, Ж.-Ж.Руссо, И.Г.Песталоцци, А.Дистервег.

4

7

Россиянын педагогикасындагы гуманисттик салттардын калыптанышы.

1.Россиядагы XVIII кылымдагы билим берүү жана мектеп жөнүндөгү педагогикалык ойлор;

2. М.В.Ломоносовдун жана башка орус агартуучуларынын педагогика илиминин өнүгүшүнө кошкон салымы;

3. Россиядагы илимий педагогиканын негиз салуучусу К.Д.Ушинский;

4. XIX кылымдагы Россиядагы педагогиканын өнүгүшү. А.С.Макаренко жана В.А.Сухомлинскийдин педагогикалык ишмердүүлүгү.

4

8

XX кылымдагы гуманисттик педагогика.

1. XX кылымдагы империалисттик философия жана педагогика жөнүндө жалпы маалымат;

2. Дж.Дьюинин чыгармаларындагы гуманисттик жана прагматисттик идеялар;

3. Демократ жана гуманист педагог – Януш Корчак;

4. XX кылымдагы батыш билим философтору: С.Френе, Р.Норти, И.Иллич, П.Фрейре жана К.Поппердин педагогикалык ойлору.

4

9

Кыргызстандагы педагогикалык ойлордун жана билим берүү системасынын ѳнүгүшү.

1. Кыргыз элиндеги салттуу таалим-тарбия жѳнүндѳгү ойлордун жаралышы;

2. Кыргызстандагы Совет бийлигине чейинки билим берүү иштери жѳнүндѳгү кыскача маалымат;

3. Кыргыз Советтик Социалисттик Республикасындагы билим берүү иштери;

4. Кыргыз Республикасынын учурдагы билим берүү системасындагы жаңы тенденциялар.

4

30 саат

12. Студенттердин өз алдынча иштери үчүн тапшырмалар (СӨИ).

Бѳлүмдүн аталыштары

(Сабактын темалары)

СӨИнин түрлѳрү

Сааты

1

Билим берүү жана тарбия багытындагы негизги философиялык агымдар.

Прагматизм, неопрогматизм, экзистенциализм, неопозитивизм, неотмозим агымдарынын көз караштарын окуп чыгып, бири -биринен айырмасын ажыратып, талдап, конспектилөө.

4

2

Байыркы грек философторунун педагогикалык көз караштары

Платондун, Демокриттин, Аристотельдин, Сократтын, педагогикалык көз караштарындагы негизги айырмачылыктарды ажыратып, окуп үйрөнүү.

6

3

Байыркы Грециядагы билим, тарбия системасынын өзгөчөлүктөрү.

Спарта жана Афина республикаларындагы тарбия, билим берүүчү мекемелердин окшоштук жана айырмачылык жактарын так ажыратып үйрөнүү.Бул эки республикадагы кыздарды тарбиялоонун өзгөчөлүктөрүнө да өзгөчө көңүл буруу.

6

4

Орто кылымдагы чыгыш энциклопедист- ойчулдарынын педагогикалык идеялары.

Кинди, Аль- фарабий, Беруни, Ибн -Сина, Туси, Омар Хаям, Низамилердин педагогика жаатындагы ой пикирлерин терең өздөштүрүп, талдап чыгуу.

6

5

Жусуп Баласагындын таалим тарбия жөнүндөгү көз караштары.

Жусуп Баласагындын “ Кут алчу билим” атту поэмасын толугу менен окуп чыгып, билим тарбия жөнүндөгү анын пикири менен бүгүнкү күндөгү билим тарбия жөнүндөгү пикирлерди салыштыруу, окшоштук жактарын белгилөө.

6

6

Агартуучулук доордогу гуманасттик педагогиканын өкүлдөрү.

Джон Локк, Жан Жак Руссо, Иоган Генрих Песталоцций, Адольф Дистерверктин педагогикалык көз караштарын окуп чыгып, талдап, конспектилөө .

4

7

Октябрь революциясына чейинки кыргыз коомундагы агартуунун тарыхы.

С.Байгазиевдин «Ала-Тоодогу агартуу тарыхынын «ак тактары» деген эмгеги боюнча конспект. Аңгемелешүү.

6

8

Я.А.Коменскийдин теориясы жана педагогикалык ишмердүүлүгү

Я.А. Коменскийдин «Улуу дидактика», «Энелер мектеби» деген эмгектери боюнча конспект.

6

9.

XIX кылымдагы Батыш Европадагы билим берүү жана педагогикалык ойлор.

Салыштырма таблица толтуруу.

4

10

XIX кылымдагы Россиядагы мектеп жана педагогика.

К.Д.Ушинскийдин “Эне тил”,

“ Балдар дүйнөсү” эмгектери боюнча конспект.

4

11.

XIX кылымдын аягындагы XX кылымдын биринчи жарымындагы чет элдик педагогика жана мектеп.

Лекция убагында даярдалган маалымат.

4

12.

А.С.Макаренконун педагогикалык жаңычылдыгы.

«Педагогикалык поэма», «Мунаралардагы желектер» чыгармаларын анализдѳѳ. Кино фильмдерди талкуулоо.

2

13.

В.А.Сухомлинскийдин педагогикалык ишмердүлүгү.

«Мугалимге жүз насаат» , “Жүрөгүмдү балдарга арнаймын”, “Тарбия жөнүндө”,”Мектептин жаш директору менен болгон маек” деген эмгектерин окуп чыгып талдоо.

2

Жалпы:

60 саат

Студенттердин ѳз алдынча иштѳѳсү үчүн сунушталган С.Байгазиевдин “Ала-Тоодогу агартуу тарыхынын “Ак тактары” китебин окуп-үйрѳнүүнүн планы (8 саат):

Кѳчмѳн кыргыздардагы агартуу.

1. (17-кылымдан 1917-жылга чейин). 1830-жылдар: боз үй ызылдаган балдар;

2. “Самарканд жылдыздарынын” Ош тарапка чачырап тийген жарыгы жана 17-кылымдагы Молдо Кыргыз медресеси;

3. “Боз үй мектебиндеги” схоластика, авторитаризм жана адептүүлүк;

4. Петербургга барып, “дудук” болгон ысык-кѳлдүк Кыдыр аке жана кыргыз ой жүгүртүүсүнүн жаңы багыты;

5. Ала-Тоого Ушинский менен Пушкиндин келиши же совет бийлиги 20-жылдарда кимдерге таянган;

6. Орус-украин келгиндеринин мектептери жана Токчоро Жолдошевдин “Шордуу Софиясы” же Абдыкерим Сыдыков кайсы “уядан” учуп чыккан?

7. Ала-Тоодогу “Усули Жадид” мектептери жана татарлардын артынан колониалдык империянын жүргүзгѳн жашыруун кѳзѳмѳлү;

8. Окуучу Султандын сынчыл ойлому, Казан шаарына жеткен “Манас” же татар агартуусунун кыргыз чѳлкѳмүндѳ ойногон ролу;

9. Кыргыз агартуусундагы бурулуш же ала-тоолук манаптардын патриотизми;

10. “Ата, ѳз тилибизде балдар окурлук китеп бастырсак ай!”;

11. Белгилүү белгисиз Молдо Кылыч же мектептеги эне тилдин алгачкы чыйыры;

12. Алдаш Молдо тунгуч кол жазма алиппенин автору же большевиктик атеизмдин каары;

13. Агартуу И.Арабаев жасаган улуу эрдик;

14. Он тѳрт миң китеп окуган Талып Молдо же револицияга чейинки кыргыз элинин сабаттуулугу 4ү болгонбу?

Эскертүү: Окутуучу студенттин тандаган темасы же ага бөлүштүрүлгөн тема боюнча кантип өз алдынча иштөө керектигин, кайсы адабияттарды пайдалануу максатка ылайыктуулугун, адабияттар менен иштөөнү, студенттин өз алдынча иштөөсүнүн натыйжасында окуп-үйрөнгөн билимин, ык-көндүмдөрүн көзөмөлдөөнүн жана текшерүүнүн формасын (студенттин оозеки баяндоосу, долбоор түрүндө жазган материалын коргоосу, студенттин тайпада суроо-жооп иретинде талкуулоо, дискуссия, өзүнүн талдоочулук, изденүүчүлүк, чыгармачылык дараметин, аракеттерин көрсөтүүсү ж.б.), о.э., мөөнөтүн, окутуучу менен студент макулдашып алышат. Студенттин өз алдынча ишти аткаруу деңгээли жана анын жоопкерчилиги эске алынып, ал тиешелүү баллдар менен бааланат.

13. Билим берүү технологиялары

Методдор

Лекция

Семин, сабак

СРС

1.

Көрсөтмөлүү лекция (К/1)

+

2.

Проблемалуу лекция (ПЛ)

+

3.

Лекция-пресс-конференция (ЛПК) (ЛПК(ЛПК)

+

4.

Сабак-конференция(СК)

+

5.

Дебаттар (Д)

+

6.

Мээ чабуулу (МЧ)

+

7.

Чакан тайпаларда иштөө (ЧТ)

+

8.

Изилдөөчүлүк метод (ИМ)

+

9.

Тесттер (Т)

+

14. Негизги адабияттар.

8. Асипова Н. Билим философия жана тарыхы. – Б., 2010.

9. Байгазиев С. Ала-Тоодогу агартуу тарыхынын «Ак тактары». – Б., 2012.

10. Джуринский А.Н. История педагогики древнего и средневекового мира. – М., 1999.

11. Джуринский А.Н. История педагогики. – М., 1999.

12. История педагогики: В 2 ч./ Под ред. А.И.Пискунова. – М., 1997.

13. Латышина Д.И. История педагогики. Воспитание и образование в России. – М., 1998.

14. Пряникова В.Г., Равкин З.И. История образования и педагогической мысли. – М., 1995.

15. Фрадкин Ф.А., Плахова М.Г., Осовский Е.Г. Лекции по истории отечественной педагогики. – М., 1995.

16. Хрестоматия по истории зарубежной педагогики / Сост. А.И.Пискунов. – М., 1971.

17. Хрестоматия по истории советской школы и педагогики./ Сост. М.И.Анисов. – М., 1972.

18. Хрестоматия по истории школы и педагогики в России / Сост. С.Ф.Егоров. – М., 1986.

15. Кошумча адабияттар.

1. Антология педагогической мысли в России второй половины XIX – нач. XX веков /Сост. П.А.Лебедев. – М., 1990.

2. Антология педагогической мысли в России первой половины XIX века (до реформы 60-х гг.) /Сост. П.А.Лебедев. – М., 1987.

3. Антология педагогической мысли Древней Руси и Русского государства XIV-XVII веков /Сост. С.Д. Бабишин, Б.М. Митюров. – М., 1985.

4. Антология педагогической мысли России XVIII века / Сост. И.А. Соловков. – М., 1985.

5. Васильцова З.П. Мудрые заповеди народной педагогики. – М., 1988.

6. Гессен С.И. Основы педагогики. Введение в прикладную философию. – М., 1995.

7. Гончаров Н.К. Историко-педагогические очерки. – М., 1963.

8. Гончаров Н.К. Очерки по истории советской педагогики. – Киев, 1970.

9. Джуринский А.Н. Развитие образования в современном мире. – М., 1999.

10. Жураковский Г.Е. Очерки по истории античной педагогики. – М., 1963.

11. Коменский Я.А. Избранные педагогические сочинения: В 2 т. – М., 1982.

12. Коменский Я.А., Локк Д., Руссо Ж.-Ж., Песталоцци И.Г. Педагогическое наследие / Сост. В.М. Кларин, А.Н. Джуринский. – М., 1988.

13. Корнетов Г.Б. Цивилизационный подход к изучению всемирного историко-педагоги-ческого процесса. – М., 1994.

14. Макаренко А.С. Педагогические сочинения: В 8 т. – М., 1983-1985.

15. Певзнер М.Н. Реформаторское движение в педагогике Западной Европы конца XIX – начала ХХ веков. – Новгород,1996.

16. Сухомлинский В.А. Избранные педагогические сочинения: В 3 т. – М., 1979-1981.

17. Ушинский К.Д. Педагогические сочинения: В 6 т. – М., 1988-1990.

18. Цырлина Т.В. На пути к совершенству. Антология интересных школ и находок ХХ века. – М., 1997.

19. Шацкий С.Т. Работа для будущего /Сост. В.И.Малинин, Ф.А.Фрадкин. – М., 1989.

1 6 . Интернет-ресурстар.

3. http://biblio.narod.ru/gyrnal/vek/sod_vse_tabl.htm – Сайт «Век образования»

4. www.modern.ed.gov.ru – Модернизация российского образования

5. www.stat.edu.ru. – Статистика российского образования

6. http://www.alledu.ru/about – Портал «Все образование»

7. http://elibrary.ru/defaultx.asp – Научная электронная библиотека

8. http://www.ed.gov.ru – Официальный сайт Министерства образования и науки

17. Окутуунун техникалык каражаттары жана көргөзмө куралдар.

1. Power Point форматындагы лекциялардын презентациялары.

2. Мультимедиалык проектор.

3. Телевизор, DVD-проигрыватель

5. Видео жана аудиоматериалдар.

6. Электрондук китеп.

18.Окуу процессиндеги интерактивдүү методдордун ролу:

Ø Студенттерде кызыгууну туудурат

Ø Ар бир окуу процессине активдүү катышууну камсыздайт

Ø Ар бир студенттин туюмуна карата мамиле жасалат

Ø Окуу материалын натыйжалуу кабыл алуусуна түрткү болот

Ø Билим алуучуларга ар тараптуу таасир берилет

Ø Кайтарым байланыштарды пайда кылат

Ø Студенттердин ой-пикирлери менен мамилелерин калыптандырат

Ø Турмуштук ык-машыгууларга калыптандырат

Ø Жүрүш-турушунун өзгөрүүсүнө таасир берет

19. Текшерүү үчүн суроолор.

1. Философиялык агымдар жѳнүндѳ жалпы түшүнүк бергиле жана алардын педагогикалык процесске тийгизген таасирин аныктагыла?

2. Прагматисттик педагогика деген эмне?

3. Эксизтенциялизмдин таалим-тарбия процесси менен болгон байланышы кандай?

4. Неотомизмдин педагогикалык процесстеги маанисин аныктагыла?

5. Бихевиоримздин инсандын калыптанышындагы орду кандай?

6. Консерватизмдик агымдардын педагогикалык мааниси эмнеде жатат?

7. Байыркы Месопотомиянын билим тажрыйбасын аныктагыла?

8. Байыргы Египеттеги билим берүү ѳзгѳчѳлүктѳрү кандай болгон?

9. Байыркы Ирандагы билим берүү кандайча жүргүзүлгѳн?

10. Байыркы Индиядагы билим жана таалим-тарбия ѳзгѳчѳлүктѳрү кандай болгон?

11. Байыркы Кытайдагы билим философиясы жана таалим-тарбия тажрыйбасы кандай философиялык окууларга таянган?

12. Байыркы Грециядагы таалим-тарбиясы системасы жѳнүндѳ жалпы түшүнүк бергиле?

13. Спарталык тарбиянын максаты жана мазмуну кандай болгон?

14. Афинадагы тарбия системасы, анын ѳзгѳчѳлүгү жана себептери кандай?

15. Демокриттин педагогикалык ойлорунун ѳзѳгү кандай болгон?

16. Платондун педагогикалык идеялары кандай болгон?

17. Аристотелдин педагогикага кошкон салымын ачыктагыла?

18. Байыркы Римдеги тарбия жѳнүндѳ жалпы түшүнүк бергиле?

19. Квинтилиандын педагогикалык кѳз карашын ачыктаңыз?

20. Чыгыш билим Реннесансынын белгилери кандайча мүнѳздѳлѳт?

21. Орто кылымдагы Чыгыш ойчулдарынын философиялык жана таалим-тарбия жѳнүндѳгү кѳз караштары кандай болгон?

22. Жусуп Баласагындын адеп-ахлак жана идеалдуу инсан жѳнүндѳгү ойлору кандай болгон?

23. Махмуд Кашкаринин элдик педагогикага кошкон салымы эмнеде жатат?

24. Кыргыз акындары жѳнүндѳ жалпы маалымат бергиле?

25. Молдо Кылычтын чыгармаларындагы педагогикалык ойлорду аныктагыла?

26. Орто кылымдагы Европалык гуманисттик философиянын жана педагогиканын негизги прогрессивдүү белгилери кайсылар?

27. Кайра жаралуу доорундагы педагогикага мүнѳздүү белгилерди ачыктагыла?

28. Я.А.Коменскийдин педагогикасына мүнѳздүү гуманисттик кѳз караштар кандай болгон?

29. Агартуучулук доордогу педагогикага мүнѳздүү идеялар кандай болгон?

30. Ж.Локктун педагогикага кошкон салымы жана анын кѳз караштары кандай болгон?

31. Ж.-Ж.Руссонун эркин тарбиялоо теориясынын педагогикалык мааниси эмнени билдирет?

32. И.Г.Песталоццинин педагогикага кошкон салымын жана элементардык билим теориясын ачып кѳрсѳткүлѳ?

33. А.Дистервегдин мугалимдерди даярдоо жѳнүндѳгү кѳз караштары кандай болгон?

34. XVIII кылымдагы Россиянын илим жана мектеп иштериндеги тажрыйбасы кандай болгон?

35. М.В.Ломоносовдун Россиядагы билим тармагына кошкон салымын эмнеден кѳрѳсүңѳр?

36. Орустун улуу жазуучусу Л.Н.Толстойдун педагогикалык кѳз караштары кандай болгон?

37. Россиядагы илимий педагогиканы калыптанышындагы К.Д.Ушинскийдин салымы кандайча мүнѳздѳлѳт?

38. Капитализм доорунун ѳкүлү П.Ф.Лесгафттын жана башка педагогдордун Россиядагы таалим-тарбия иштерине кошкон салымын ачып кѳрсѳткүлѳ.

39. XX кылымга мүнѳздүү социалдык жана маданий белгилер кайсы?

40. Дж.Дьюинин гуманисттик жана прагматисттик педагогикасынын мааниси эмнеге байланыштуу?

41. Польшалык педагог Я.Корчактын инсандык жана тарбиячылык салымы кандай болгон?

42. XX кылымдагы билим философиясынын ѳкүлдѳрү С.Фрейре, Р.Норти, И.Иллич, К.Поппер жѳнүндѳ эмнени билесиңер?

43. Аталган ойчул педагогдордун кѳз караштарындагы окшоштуктар жана айырмачылыктар эмнеде байкалат?

44. Кыргызстандагы билим-тарбия системасынын ѳнүгүү этаптары кандайча жүргѳн?

45. Кыргыздардын салттуу таалим-тарбиясы эмнелерге негизделген?

46. Кыргызстандын аймагындагы Совет дооруна чейинки билим, тажрыйба кандайча мүнѳздѳлѳт?

47. Кыргызстандагы Совет доорундагы билим тармагындагы жетишкендиктердин кѳрсѳткүчтѳрү кандай болгон?

48. Учурдагы Кыргызстандагы билим системасындагы жаңы тенденциялар эмнеден байкалат?

20. Портфолио үчүн личностордун тизмеси:

1. Конфуций;

2. Сократ;

3. Демокрит;

4. Платон;

5. Аристотель;

6. Абу Али Ибн Сина (Авицена);

7. Абу Хамид аль Газали;

8. Бируни Абу Райхан;

9. Кинди Абу Али;

10. Насыр Хосров;

11. Насир-ед-Дин Туси;

12. Аль Фараби;

13. Омар Хаям;

14. Аль Харезми;

15. Джафор Рудаки;

16. Абулькасим Фирдоуси;

17. Муслихиддин Саади;

18. Жусуп Баласагын;

19. Махмуд Кашгари;

20. Калыгул;

21. Арстанбек;

22. Молдо Кылыч;

23. Т.Мор;

24. Т.Кампанелла;

25. Витторино де Фельтре;

26. Я.А.Коменский;

27. Дж.Локк;

28. Ж.-Ж.Руссо;

29. И.Г.Песталоцци;

30. А.Дистервег;

31. П.Ф.Каптерев;

32. М.В.Ломоносов;

33. И.И.Бецкой;

34. Н.И.Новиков;

35. В.Ф.Одоевский;

36. В.Г.Белинский;

37. А.И.Герцен;

38. Н.К.Ченышевский;

39. Л.Н.Толстой;

40. К.Д.Ушинский;

41. П.Лестгафт;

42. А.С.Макаренко;

43. В.А.Сухомлинский;

44. Дж.Дьюи;

45. Я.Корчак;

46. С.Френе;

47. Р.Норти;

48. И.Иллич;

49. П.Фрейре;

50. К.Поппер.

21. Студенттердин билимин баалоо критерийи.

Экзаменде билимди баалоо 100 баллдык система (шкала) менен жүргүзүлүп, төмөнкү эрежеге ылайык коюлат:

Рейтинг (балл)

Тамгалык система боюнча баа

GPA боюнча баалоонун ц ифр алык эквивалент и

Традициялык системе боюнча баа

87 – 100

А

4,0

Эң жакшы

74 – 86

В

3,33

Жакшы

68 – 73

С

3,0

61 -67

Д

2,33

Канааттандыраарлык

51 – 60

Е

2,0

31-50

FX

0

Канааттандыраарлык эмес

0 - 30

F

0

Экзаменде жана зачетто бааны коюуда объективдүүлүк жана акыйкаттуулук принциптеринин негизинде студенттин билиминин сапаты бардык тараптан анализделип, модулдук-рейтингдик системанын жобосуна ылайык коюлат.

КРдин ББжИ Министрлигинин аракеттеги нормативдик акттарынын жана сунуштамаларынын негизинде табигый багыттагы дисциплиналарда төмөнкүдөй критерийлер менен коюлат:

  • "Эң жакшы" деген баа окуу-программалык материалдарды ар тараптан, системалык жана терең өздөштүргөндүгүн көрсөтө алган, программада каралган теориялык жана практикалык маселелерди эркин чече алган, жумушчу программада сунушталган негизги адабияттардан пайдаланып өз алдынча иштерди аткарган, кошумча адабияттар менен таанышып чыккан, окуу-программалык материалдарды түшүндүрүп берүүдө жана колдонууда чыгармачылык жөндөмдүүлүгүн көрсөтө алган, дисциплина боюнча уюштурулган конкурстарга жана олимпиадаларга активдүү катышып, дисциплинанын негизги түшүнүктөрүнүн өз ара байланышын терең түшүнө алган, окуп-үйрөнгөн билимдерин, ыкмаларын жана көндүмдөрүн келечектеги кесибинде колдоно ала турган жана рейтингдик-модулдук система боюнча топтогон балы 87 балдан кем болбогон студентке коюлат.
  • "Жакшы" деген баа окуу-программалык материалдарды системалык түрдө өздөштүргөндүгүн көрсөтө алган, программада каралган теориялык жана практикалык маселелерди чече алган, жумушчу программада сунушталган негизги адабияттардан пайдаланып өз алдынча иштерди аткарган, кошумча адабияттар менен таанышып чыккан, окуу-программалык материалдарды түшүндүрүп бере алган, окуп-үйрөнгөн билимдерин, ыкмаларын жана көндүмдөрүн келечектеги кесибинде колдоно ала турган жана рейтингдик-модулдук система боюнча топтогон балы 74 балдан 86 балга чейин болгон студентке коюлат.
  • " Канааттандырарлык " деген баа окуу-программалык материалдарды өздөштүргөндүгүн көрсөтө алган, программада каралган маселелерди каталыктарга жол берүү менен чечкен, бирок окутуучу тарабынан жолдомо берилсе, маселени чечип кете алган, жумушчу программада сунушталган негизги адабияттар менен таанышып чыккан, өз алдынча иштерди толук эмес өлчөмдө иштеп чыккан, окуу-программалык материалдарды каталыктары менен түшүндүрө алган, бирок келечектеги кесибинде колдонулуучу зарыл болгон материалдарды окуп-үйрөнгөн жана рейтингдик-модулдук система боюнча топтогон балы 61 балдан 73 балга чейин болгон студентке коюлат.
  • " Канааттандырарлык эмес" деген баа окуу-программалык негизги материалдар боюнча өздөштүргөн билиминде каталыктары бар, программада каралган маселелерди чечүүдө принципиалдуу каталарды кетирген, жумушчу программада сунушталган негизги адабияттар менен таанышып чыкпаган, программада көрсөтүлгөн базалык материалдарды өздөштүрбөгөн, келечектеги кесибинде колдонулуучу ыкмаларга жана көндүмдөргө ээ болбогон жана рейтингдик-модулдук система боюнча топтогон балы 61 балдан кем болгон студентке коюлат.

22. Курстун саясаты

Студенттерге коюлуучу талаптар:

а) сабактарга сөзсүз катышуу;

б) практикалык (семинардык) сабактардагы активдүүлүгү;

в) сабактарга, үй тапшырмасын жана өз алдынча иштерди аткарууга даярдыгы ж.б.

г) калтырган сабактардын конспектисин өз алдынча даярдап келип, окутуучуга баяндап бериши.

Төмөнкүлөргө жол берилбейт:

а) сабактарга кечигүү жана сабактан кетип калуу;

б) сабак учурунда уюлдук телефонду пайдалануу;

в) жалганчылык жана көчүрүп алуу (плагиат);

г) тапшырмаларды өз убагында тапшырбоо ж.б.

23. Калтырылган сабакты толуктоо (отработка)

Студент калтырылган сабакта өтүлгөн теманы өз алдынча өздөштүрүп, деканаттын уруксат кагазы менен кафедрага келип, предметникке (предметник талап кылган формада) теманы кайрадан тапшырат. Калтырылган сабакты толуктоо аралык текшерүүгө чейин кабыл алынат жана модулдук баллдарга таасир этет. Калтырылган сабак толукталбаса, ар бир калтырылган сабак үчүн предметник модулдан 2 балл кемитет. Предметник кайра тапшырууну атайын журналга каттап, деканаттын уруксат кагазына «калтырылган сабак толукталды» деген белгини коюп берет.

24. Упайларды (Балл) коюу саясаты

Упайларды топтоонун картасы – сабактардын бардык түрлөрүндөгү текшерүү боюнча канча балл (максималдуу) ала тургандыгы жөнүндө студенттерге жеткирилүүчү маалымат.

Студенттер баллдарды модулдарда төмөнкүдөй топтошот:

1-модулда эки учурдагы текшерүү (УТ1, УТ2) жана бир аралыктагы текшерүү (АТ1) уюштурулат. Ар бир текшерүү үчүн 30 баллдык баалоо системасы колдонулат. Баллдар тапшырмалар менен кошо тааныштырылат.

УТ1 текшерүүсү 4-жумада, УТ2 текшерүүсү 8-жумада уюштурулат, ал эми аралыктагы текшерүү дагы 8-жумада уюштурулат.

УТ1 деп 4-жумага чейин өтүлгөн лекциялык материалдарды өздөштүргөндүгү, аткарылган лабораториялык жана өз алдынча иштер боюнча баалоонун арифметикалык орточосун алабыз: .

УТ2 деп сабак башталгандан баштап 4-жумадан 8-жумага чейин өтүлгөн лекциялык материалдарды өздөштүргөндүгү, аткарылган лабораториялык жана өз алдынча иштер боюнча баалоонун арифметикалык орточосун алабыз: .

Ведомостко жана журналга УТ1, УТ2 лердин жыйынтыктары коюлат.

8-жумада 1-модулдун материалдары боюнча 1-аралыктагы текшерүү уюштурулат. Мында 1-модулда өтүлгөн лекциялык материалдарды өздөштүргөндүгү, аткарылган лабораториялык жана өз алдынча иштер боюнча баалоонун арифметикалык орточосун алабыз: .

1-модулда баалоо учурдагы текшерүүлөрдүн жана 1-аралыктагы текшерүүнүн арифметикалык орточосу менен аныкталат: .

2-модулдагы баалоо 1-модулдагы баалоо сыяктуу эле аткарылат.

Жыйынтыктоочу текшерүүдө семестрде ичинде өтүлгөн лекциялык материалдарды өздөштүргөндүгү, аткарылган лабораториялык жана өз алдынча иштер боюнча баалоонун арифметикалык орточосун алабыз:

.

Экзамендеги баалоо модулдардын жана жыйынтыктоочу текшерүүнүн арифметикалык орточосу менен сыйлык (С) баллдардын суммасы менен аныкталат:

,

C – сыйлык баллдар. Сыйлык баллдар «Билимди баалоо системасы» жөнүндөгү жободо көрсөтүлгөн.

Аралык текшерүү: 1 модуль

Дициплина:

Адистиги:__________________________________________

Тайпасы:_____________________ _______________________

Аты , жөнү:___________________________________________

Деңгээли

Суроолор

Суроонун саны

Ар бир суроого балл

Бардык балл

1-деңгээл

1-6

6

0,5балл

3балл

2-деңгээл

7-13

7

1балл

7балл

3-деңгээл

14-20

7

1,2балл

10балл

Жалпы

20

24

Аралык текшерүү үчүн тест үч деңгээлдеги 20 суроодон турат:

1 . 6 суроо - 1-деңгээлдеги суроолорго (жөнөкөй, жеңил) ар бирине 0,5 балл;

2 . 7 суроо - 2-деңгээлдеги суроолорго (орто татаалдыктагы) ар бирине 1балл;

3 . 7 суроо – 3-деңгээлдеги суроолорго (татаал) ар бирине 2 балл коюлат.

“6 х 0,5 = 3 балл” –1-6га чейинки тесттин 1-деңгээлдеги (жөнөкөй, жеңил) суроолоруна жооп бере алса коюлат.

“7 х 1 = 7 балл” - 7-14кө чейинки тесттин 2-деңгээлдеги (орто татаалдыктагы) суроолоруна жооп бере алса коюлат.

“7 х 2 = 14 балл” - 15-20га чейинки тесттин 3-деңгээлдеги (татаал) суроолоруна жооп бере алса коюлат.

Жыйынтыктоочу текшерүүдө билимди баалоо 100 баллдык система менен жүргүзүлүп, төмөнкү чен-өлчөмгө ылайык коюлат.:

Лекция

Семинар

СӨАИ

АТ

ЖТ

Жалпы

10 балл

16 балл

10 балл

24 балл

40 балл

100балл

Жыйынтыктоочу текшерүү

Дициплина:

Адистиги:__________________________________________

Тайпасы:_____________________ _______________________

Аты , жөнү:___________________________________________

Жыйынтыктоочу текшерүүнү баалоонун чен-өлчөмдөрү:

Жыйынтыктоочу текшерүү үчүн тест үч деңгээлдеги 30 суроодон турат:

1 . 10 суроо - 1-деңгээлдеги суроолорго (жөнөкөй, жеңил) ар бирине 0,5 балл;

2 . 10 суроо - 2-деңгээлдеги суроолорго (орто татаалдыктагы) ар бирине 1,5 балл;

3 . 10 суроо – 3-деңгээлдеги суроолорго (татаал) ар бирине 2. балл коюлат.

“10 х 0,5 = 5 балл” –1-10го чейинки тесттин 1-деңгээлдеги (жөнөкөй, жеңил) суроолоруна жооп бере алса коюлат.

“10 х 1,5 = 15 балл” - 11-20га чейинки тесттин 2-деңгээлдеги (орто татаалдыктагы) суроолоруна жооп бере алса коюлат.

“10 х 2= 20 балл” - 20-30га чейинки тесттин 3-деңгээлдеги (татаал) суроолоруна жооп бере алса коюлат. Жыйынтыгында:

5б+15б+20б=40б

Балл

Баасы

Цифра менен

1

0 – 60 балл

Канааттандыраарлык эмес

2

2

61 – 73 балл

Канааттандыраарлык

3

3

74 – 86 балл

Жакшы

4

4

87 – 100 балл

Эң жакшы

5

  • 87-100 балл “Эң жакшы ” деген баа окуу-программалык материалдарды ар тараптан системалык түрдө терең өздөштүргөндүгүн көрсөткөн, программада берилген теориялык жана практикалык материалдарды эркин айта алган, жумушчу программада сунушталган негизги адабияттардан пайдалана алган, кошумча адабияттардан түшүнүгү бар, окуу-программалык материалдарды түшүндүрүүдө өзүнүн чыгармачылык жөндөмдүүлүгүн көрсөтө алган жана ал түшүнүктөрүн дисциплина боюнча уюштурулган конкурстарда, олимпиадаларда көрсөтүүгө жөндөмдүү болгон студентке коюлат.
  • 7486 балл “Жакшы” деген баа окуу-программалык материалдарды системалык түрдө өздөштүргөн, программада берилген теориялык жана практикалык материалды билген, эпостун сюжетин эркин түшүндүрө алган, өз алдынча иштерди аткарган, алган билимин, үйрөнгөн методдорун келечекте колдонууга жөндөмдүү болгон студентке коюлат.
  • 6173 балл“Канааттандырарлык” деген баа окуу-программалык материалды өздөштүргөндүгүн көрсөткөн, программада берилген материалдарга каталыктар менен жооп берүүгө аракеттенген, эпостун сюжетин орто деңгээлде практика менен айкалыштыра билген, өз алдынча иштерди толук эмес өлчөмдө аткарган, бирок келечектеги кесибинде колдонулуучу зарыл болгон материалды билген студентке коюлат.
  • 0-60 балл “Канааттандырарлык эмес” деген баа негизги окуу-программалык материалдар боюнча өздөштүргөн билиминде каталыктары бар, программада каралган материалды түшүндүрүп берүүдө олуттуу каталарды кетирген, программада көрсөтүлгөн негизги базалык материалды өздөштүрө албаган, келечектеги кесибинде колдонуулучу методдорду билбесе коюлат.

<p align="center">
    <strong>КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИК</strong>
    <strong>асынын билим берүү жана илим </strong>
    <strong>МИНИСТР</strong>
    <strong>лиги</strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong>ОШ МАМЛЕКЕТТИК УНИВЕРСИТЕТИ</strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong>
        башталгыч, МЕКТЕПКЕ ЧЕЙИНКИ билим берүүнүн Педагогикасы жана психология
    </strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong> кафедрасы</strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong>БМЧББПП кафедрасынын 2020-жылдын 4-сентябрында</strong>
</p>
<p>
    <strong>өткөрүлгөн №1 кенешмесинде </strong>
</p>
<p>
    <strong>бекитилди. Каф. башчысы</strong>
</p>
<p>
    <strong> п.и.к., доцент М. Бабаев __________2022-ж. </strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong>Багыты: </strong>
    550700-башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана методикасы (бакалавр)
</p>
<p align="center">
    <strong>
        БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ЖАНА ПЕДАГОГИКАЛЫК ОЙЛОРДУН ТАРЫХЫ ДИСЦИПЛИНАСЫ БОЮНЧА
    </strong>
</p>
<p align="center">
    <strong></strong>
</p>
<p align="center">
    <strong>Студенттерди окутуу программасы </strong>
</p>
<p align="center">
    <strong>(Силлабус</strong>
    )
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong></strong>
</p>
<p>
    <strong>Окутуунун формасы: </strong>
    күндүзгү бөлүм.
</p>
<p>
    <strong>Кредиттин көлөмү- </strong>
    4 кредит
</p>
<p>
    <strong>Жалпы саат-</strong>
    120 саат. Анын ичинен: 60 саат аудиториялык (лекция-30 саат, семинардык -
    30 саат ), СӨАИ- 60 саат.
</p>
<p>
    Аралык текшерүүлөрдүн саны (АТ) -2, экзамен 2-семестр.
</p>
<p>
    <strong>Муратбаев Бактыбек Бакасович</strong>
    – башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана психологиясы кафедрасынын
    доценти.
</p>
<p>
    Стажы - 34 жыл. Билими – жогорку, ОшПИнин педагогика факультетин 1987-жылы
    бүтүргѳн.
</p>
<p>
    Ош МУнун педагогика жана дене тарбия факультетинин имараты.
</p>
<p>
    А.Масалиев кең кѳчѳсү - 35, 100-каана
</p>
<p>
    Моб. телефону: 0552 056070, 0777 14 41 42
</p>
<h1>
    1. Түшүндүрмө кат.
</h1>
<p>
    “Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы” предмети окуу планынын
    негизинде 1-курста (Бакалавр багыты үчүн) негизги предмет катары окутулат.
</p>
<h1>
    2. Дисциплинаны окутуунун максаты жана милдеттери
</h1>
<p>
    <strong>Предметтин максаты:</strong>
</p>
<p>
    Студенттердин тарыхый-педагогикалык билимин, билим маданиятына болгон кѳз
    карашын, педагогикалык реалдуулукка карата илимий ой жүгүртүүсүн,
    обьективдүү түшүнүгүн, педагогикалык кесиптин баалуу негизин, кесиптик
    компетенцияларын жана жалпы маданий ѳнүгүүнүн негиздерин маалыматтык
    функцияда жайылтуусун калыптандыруу.
</p>
<p>
    <strong>Предметтин милдети: </strong>
</p>
<p>
    <strong>1</strong>
    . Студенттерге тарыхый-педагогикалык, теориялык-методикалык, практикалык
    багытты, социалдык, гуманисттик, маалыматтык багытты жана жалпы маданий
    компетенциялардын негизги ѳнүгүшүн билдирүү.
</p>
<p>
    <strong>2.</strong>
    Тарыхый-педагогикалык билимди системалуу колдонууга, кесиптик милдеттерди
    сапаттуу жана жоопкерчиликтүү аткарууга, кесиптин социалдык маанилүүлүгүн
    түшүнүүгѳ, жалпы кесиптик компетенцияны калыптандырууга жардам берүү.
</p>
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" width="709">
    <tbody>
        <tr>
            <td width="256" valign="top">
                <p align="center">
                    НББПиын компетеициясыныи коду жана анын формулировкасы
                </p>
            </td>
            <td width="453" valign="top">
                <p align="center">
                    Дисциплинанын ОН-н коду жана анын формулировкасы
                </p>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="256" valign="top">
                <p>
                    ИК-5
                </p>
                <p>
                    Маалыматты анализдөөнү жана жалпылоону, максатты койгонду
                    жана анын жетишкендиктерин тандоо жолдорун кабыл алууга
                    жөндөмдүү;
                </p>
            </td>
            <td width="453" valign="top">
                <p>
                    Билет: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгуунун
                    педагогикалык мыйзам ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын
                    структуралык элементтерин
                </p>
                <p>
                    Жасай алат: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп
                    чыгуунун көп кырдуу педагогикалык концепцияларына,
                    практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере
                    алат.
                </p>
                <p>
                    Көндүмүнө ээ:
                </p>
                <p>
                    1. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда
                    психологиялык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.
                </p>
                <p>
                    2. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда чет
                    элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга жөндөмдүү.
                </p>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="256" valign="top">
                <p>
                    слк-з
                </p>
                <p>
                    Үйрөнүүчүлөрдү окутуу жана өнүктүрүү үчүн, ар түрдүү
                    курактагы үйрөнүүчүлөрдө сергек жашоо образышын,
                    жаратылышты коргоонун, энергияны сактоонун, жаратылышты
                    үнөмдүү пайдалануунун жана климаттын өзгөрүшүнө
                    адаптациялануунун көндүмдөрүн калыптандыруу үчүн
                    коопсуз(психологиялык, социалдык жана физикалык) билим
                    берүү чөйрөсүн түзүүгө жөндөмдүү;
                </p>
            </td>
            <td width="453" valign="top">
                <p>
                    Билет: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун жана
                    башкаруунун психологиялык концепцияларын, мыйзам
                    ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын структуралык
                    элементтерин
                </p>
                <p>
                    Жасай алат: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун
                    жана башкаруунун көп кырдуу психологиялык концепцияларына,
                    практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере
                    алат.
                </p>
                <p>
                    Көндүмүнө ээ:
                </p>
                <p>
                    1. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда
                    педагогикалык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.
                </p>
                <p>
                    2. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда
                    чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга
                    жөндөмдүү.
                </p>
            </td>
        </tr>
        <tr>
            <td width="256" valign="top">
                <p>
                    ПК-1
                </p>
                <p>
                    Кесиптик маселелерди чечүү үчүн
                </p>
                <p>
                    психологиялык-педагогикалык
                </p>
                <p>
                    компетенттүүлүктөрдү колдонууга даяр жана кесиптик
                    ишмердүүлүгүндө педагогикалык
                </p>
                <p>
                    изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын
                </p>
                <p>
                    колдонууга жөндөмдүү;
                </p>
            </td>
            <td width="453" valign="top">
                <p>
                    Билет: Педагогика илиминин негизги теорияларын, ,
                    категорияларын, методдорун жана принциптерин.
                </p>
                <p>
                    Жасай алат: Педагогика илиминин негизги теорияларына,
                    категорияларына, методдоруна анализди жасай алат жана
                    практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере
                    алат.
                </p>
                <p>
                    Көндүмүнө ээ:
                </p>
                <p>
                    1. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык билимдерди,
                    методдорду колдонууга жөндөмдүү.
                </p>
                <p>
                    2. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык изилдөөлөрдүн
                    жыйынтыктарын колдонууга жөндөмдүү.
                </p>
            </td>
        </tr>
    </tbody>
</table>

КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИК асынын билим берүү жана илим МИНИСТР лиги

ОШ МАМЛЕКЕТТИК УНИВЕРСИТЕТИ

башталгыч, МЕКТЕПКЕ ЧЕЙИНКИ билим берүүнүн Педагогикасы жана психология

кафедрасы

БМЧББПП кафедрасынын 2020-жылдын 4-сентябрында

өткөрүлгөн №1 кенешмесинде

бекитилди. Каф. башчысы

п.и.к., доцент М. Бабаев __________2022-ж.

Багыты: 550700-башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана методикасы (бакалавр)

БИЛИМ БЕРҮҮНҮН ЖАНА ПЕДАГОГИКАЛЫК ОЙЛОРДУН ТАРЫХЫ ДИСЦИПЛИНАСЫ БОЮНЧА

Студенттерди окутуу программасы

(Силлабус )

Окутуунун формасы: күндүзгү бөлүм.

Кредиттин көлөмү- 4 кредит

Жалпы саат- 120 саат. Анын ичинен: 60 саат аудиториялык (лекция-30 саат, семинардык - 30 саат ), СӨАИ- 60 саат.

Аралык текшерүүлөрдүн саны (АТ) -2, экзамен 2-семестр.

Муратбаев Бактыбек Бакасович – башталгыч билим берүүнүн педагогикасы жана психологиясы кафедрасынын доценти.

Стажы - 34 жыл. Билими – жогорку, ОшПИнин педагогика факультетин 1987-жылы бүтүргѳн.

Ош МУнун педагогика жана дене тарбия факультетинин имараты.

А.Масалиев кең кѳчѳсү - 35, 100-каана

Моб. телефону: 0552 056070, 0777 14 41 42

1. Түшүндүрмө кат.

“Билим берүүнүн жана педагогикалык ойлордун тарыхы” предмети окуу планынын негизинде 1-курста (Бакалавр багыты үчүн) негизги предмет катары окутулат.

2. Дисциплинаны окутуунун максаты жана милдеттери

Предметтин максаты:

Студенттердин тарыхый-педагогикалык билимин, билим маданиятына болгон кѳз карашын, педагогикалык реалдуулукка карата илимий ой жүгүртүүсүн, обьективдүү түшүнүгүн, педагогикалык кесиптин баалуу негизин, кесиптик компетенцияларын жана жалпы маданий ѳнүгүүнүн негиздерин маалыматтык функцияда жайылтуусун калыптандыруу.

Предметтин милдети:

1 . Студенттерге тарыхый-педагогикалык, теориялык-методикалык, практикалык багытты, социалдык, гуманисттик, маалыматтык багытты жана жалпы маданий компетенциялардын негизги ѳнүгүшүн билдирүү.

2. Тарыхый-педагогикалык билимди системалуу колдонууга, кесиптик милдеттерди сапаттуу жана жоопкерчиликтүү аткарууга, кесиптин социалдык маанилүүлүгүн түшүнүүгѳ, жалпы кесиптик компетенцияны калыптандырууга жардам берүү.

НББПиын компетеициясыныи коду жана анын формулировкасы

Дисциплинанын ОН-н коду жана анын формулировкасы

ИК-5

Маалыматты анализдөөнү жана жалпылоону, максатты койгонду жана анын жетишкендиктерин тандоо жолдорун кабыл алууга жөндөмдүү;

Билет: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгуунун педагогикалык мыйзам ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын структуралык элементтерин

Жасай алат: Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгуунун көп кырдуу педагогикалык концепцияларына, практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда психологиялык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.

2. Уюштуруу жана башкаруу чечимдерин иштеп чыгууда чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга жөндөмдүү.

слк-з

Үйрөнүүчүлөрдү окутуу жана өнүктүрүү үчүн, ар түрдүү курактагы үйрөнүүчүлөрдө сергек жашоо образышын, жаратылышты коргоонун, энергияны сактоонун, жаратылышты үнөмдүү пайдалануунун жана климаттын өзгөрүшүнө адаптациялануунун көндүмдөрүн калыптандыруу үчүн коопсуз(психологиялык, социалдык жана физикалык) билим берүү чөйрөсүн түзүүгө жөндөмдүү;

Билет: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун жана башкаруунун психологиялык концепцияларын, мыйзам ченемдүүлүктөрүн, маңызын жана алардын структуралык элементтерин

Жасай алат: Педагогикалык билим берүү чөйрөсүн уюштуруунун жана башкаруунун көп кырдуу психологиялык концепцияларына, практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда педагогикалык билимдерди колдонууга жөндөмдүү.

2. Коопсуз билим берүү чөйрөсүн уюштурууда жана башкарууда чет элдик жана ата-мекендик тажрыйбаларды колдонууга жөндөмдүү.

ПК-1

Кесиптик маселелерди чечүү үчүн

психологиялык-педагогикалык

компетенттүүлүктөрдү колдонууга даяр жана кесиптик ишмердүүлүгүндө педагогикалык

изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын

колдонууга жөндөмдүү;

Билет: Педагогика илиминин негизги теорияларын, , категорияларын, методдорун жана принциптерин.

Жасай алат: Педагогика илиминин негизги теорияларына, категорияларына, методдоруна анализди жасай алат жана практикадагы тажрыйбаларга сын көз караш менен баа бере алат.

Көндүмүнө ээ:

1. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык билимдерди, методдорду колдонууга жөндөмдүү.

2. Кесиптик иш аракетинде педагогикалык изилдөөлөрдүн жыйынтыктарын колдонууга жөндөмдүү.